1393/01/31

Skip Navigation Links
ورود اعضاء
نام کاربری(پست الکترونیکی)
کلمه عبور
ورود
کلمه عبورم را فراموش کردم
آمار بازدید کنندگان
بازدید امروز: 21
بازدید کل : 694177
آخرین بروز رسانی
1390/08/11
صفحه اصلی>راه حل های جامع> راه حل های مخابرات > خدمات مشترکین تلفن ثابت

سیستم جامع خدمات مشترکین تلفن ثابت و GSM/WLL

همگام با سیاست های ملی در جهت تحقق دولت الکترونیکی و با هدف مکانیزه کردن روندهای ارائه خدمات مخابراتی در مراکز مخابرات و دفاتر مخابراتی ، "پروژه سیستم جامع خدمات مشترکین تلفن ثابت" از اواسط سال 1382 در شرکت مطرح و پس از مطالعات اولیه ، انتخاب Platform و تکنولوژی های مناسب ، تحلیلهای اولیه سیستم با همکاری تیمهایی متشکل از مشاوران مخابراتی و کارشناسان شرکت الکا پرداز ، آماده و پس از طراحی ، تحلیل و برآورد نیازمندیها کد نویسی آن آغاز شد.

اولین ورژن نمایشی سیستم در جشنواره شهید رجایی تهران درسال 1383 ارائه شده که مورد استقبال وزیر محترم وقت قرار گرفت .

همزمان سیستم در یکی ازمراکز تلفنی شهر تبریز بصورت پایلوت راه اندازی شد و پس از آن طی قراردادهای منعقده با شرکتهای مخابرات استانهای فارس ، آذربایجان شرقی ، خوزستان ، کردستان ، زنجان ، همدان ، قم ، چهار محال و بختیاری ، کهکیلویه و بویر احمد ، گیلا ن ، مازندران ، سمنان ، لرستان و مرکزی نصب و راه اندازی آن شروع گردید که این روند همچنان ادامه دارد

اهداف پروژه:

هدف ما از دیدگاه مشتری و ارائه دهنده خدمات بترتیب عبارتند از:

  • بهره مندی سریع و آسان از خدمات تلفن ثابت از طرق ارتباطی گوناگون و مبتنی بر اطلاعات به روز و متمرکز
  • ایجاد سهولت ، دقت و سرعت عمل در ارائه خدمات مخابراتی

تعریف سیستم جامع خدمات مشترکین تلفن ثابت شرکت الکا پرداز :

ارائه سهل و آسان خدمات و سرویسهای مختلف برای مشترکین و متقاضیان تلفن ثابت در مراکز مخابراتی از طرفی و امکان ارائه خدمات غیر حضوری در قالب خدمات دهی از طریق دفاتر خدماتی و یا سیستمهایی نظیر سیستم دسترسی اینترنتی و یا سیستمهای گویا ، ضرورت پیاده سازی سیستمی جامع که جوابگوی نیازهای فوق باشد را توجیح می کند. همچنین مکانیزه کردن روندهای اداری داخلی مخابرات با نرم افزاری خاص ، بروز و کاربر پسند یکی دیگر از هدفهای پیاده سازی سیستم جامع در ادارات مخابرات می باشد.

سیستم جامع توانایی سرویس دهی به کلیه مراکز و دفاتر خدماتی یک شهر و یا استان را دارد.

سیستم جامع خدمات مشترکین تلفن ثابت مخابرات (Elcust)

مشخصات فنی سیستم عبارتند از:

  • پلت فرم Net
  • تکنولوژی ASP.Net
  • زبان برنامه نویسی VB.Net
  • سرویس دهی به واحدهای داخلی مراکز مخابراتی شامل :
  • امور مشترکین و متقاضیان و پاسخگویی آبونمان / سالن دستگاه / واگذاری خطوط / MDF و خرابی تلفن / شبکه / رئیس مرکز / امور مشترکین مرکز استان

  • سرویس دهی به مشترکین در قالب دفاتر مخابراتی
  • سرویس دهی به مشترکین در قالب خدمات غیر حضوری (سیستم دسترسی اینترنتی و سیستم گویا)
  • امکان سرویس دهی به مرکز اطلاعات 118
  • امکان تعریف سطح دسترسی با سه دید: کاربر / عمل / مکان
  • بهره مندی از کارتابل کاری پویا
  • امکان تغییر روند های کاری سیستم (FlowWork)
  • محیط کمکی تحت وب
  • ارتباط Online با سیستم آبونمان
  • تحلیل و طراحی سیستم با استفاده از متدولوژی RUP
  • ابزار Rational Rose
  • زبان مدل سازی UML
  • پایگاه داده اوراکل

سیستم ها و سرویس های جانبی :

برای تحقق جامعیت سیستم و همچنین امکان سرویس دهی از راهها و روشهای ارتباطی گوناگون ، چند زیر سیستم نیز در کنار سیستم اصلی و بصورت اختیاری قابل استفاده هستند.

بدیهی است همگی این زیر سیستم ها از بابت اطلاعاتی ، کاملا درگیر و مرتبط با پایگاه داده سیستم جامع میباشند که این نکته یکی از نکات قابل توجه و بزرگترین تفاوت این زیرسیستمها با سیستمهای مشابهی است که بصورت مستقل در حال کار میباشند.در ذیل به آنها اشاره میشود: