سامانه گویای پرداخت الکترونیکی قبوض 1818

بعد از عملیاتی شدن سیستمهای جامع خدمات مشترکین تلفن ثابت و نیز خدمات دهی غیر حضوری با سیستم هایی نظیر تلفن گویا ، اینترنت، ارسال فاکس و SMS ، سیستم پرداخت تلفنی بعنوان پروژه ای بمنظور تکمیل حلقه ای از پرداخت الکترونیکی در شرکت الکاپرداز تبریز مطرح و طراحی و پیاده سازی آن تکمیل گردیده است .

معرفی سیستم پرداخت تلفنی :

سیستم پرداخت تلفنی به عنوان تکمیل کننده سیستمهای خدمات دهی مکانیزه غیر حضوری می باشد که مشترکین با استفاده از اطلاعات دریافتی از سیستم به صورت Voice یا بادر دست داشتن صورتحساب کارکرد تلفن اقدام به پرداخت می نمایند .

نحوۀ عملکرد :

مشترکین تلفن ثابت با تماس با شماره 1818 و با استفاده از کارتهای عضو شبکه شتاب نسبت به پرداخت کارکرد تلفن اقدام می نماید و سیستم با ارسال پیام کوتاه یا ارسال فاکس پرداخت صورتحساب مورد نظر را تائید می نماید .

امکانات و ویژگیهایی سیستم :

  • امکان پرداخت صورتحساب از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه ( غیر حضوری ) به صورت 24 ساعته
  • امکان پرداخت صورتحساب از طریق کلیۀ کارتهای عضو شبکۀ شتاب
  • امکان کسر صورتحساب به طور اتوماتیک بدون نیاز به تماس با 1818 در پایان هر دوره (در صورت معرفی حساب عضو شبکۀ شتاب از طرف مشترک )
  • ا مکان پرداخت صورتحساب بدون نیاز به شناسۀ پرداخت – شناسۀ قبض
  • امکان پرداخت صورتحساب یک تلفن ثابت از طریق تلفن ثابت دیگر
  • امکان ارسال رسید پرداخت بصورت فاکس و پیام کوتاه
  • امکان اطلاع از صورتحساب تلفن در هر دوره
  • اعلام مبلغ بدهی هنگام پرداخت جهت جلوگیری از پرداخت دوباره صورتحسابها
  • امکان گزارشگیری متنوع آماری – مدیریتی
  • امکان پشتیبانی بصورت اتوماتیک و دستی
  • دارای امنیت (Security) بالا
  • دارای رابط كاربری گرافیکی و کاربر پسند ( user-friendly-interface)

امکانات ویژه در 12 استانی که سیستم جامع امور مشترکین این شرکت نصب گردیده :

  • Online بودن اطلاعات آبونمان ( بدهکاری و بستانکاری نهایی )
  • امکان ارجاء رسید پرداخت به سیستم آبونمان ( بدون نیازبه مراجعه مشترک به مخابرات ) بصورت آنی (online)
  • امکان پرداخت هزینه های جاری مشترکین تلفن ثابت از جمله ثبت نام ، تعویض شماره ، تغییر مکان ، تغییر نام و … .
  • امکان ارسال دستور وصل تلفن (در صورت قطع آبونه بودن ) به سیستم موجود در سالن دستگاه مربوطه بلافاصله بعد از پرداخت. در آینده با راه اندازی Mediation حتی وصل تلفن نیز بطور اتوماتیک ( بدون نیاز به عملیات دستی پرسنل سالن دستگاه ) قابل انجام خواهد شد .