سامانه گویای وقایع و امداد گاز 194

طی سال های اخیر موضوع ایجاد سامانه های متمرکز و مدرن پاسخگویی به یکی از برنامه های کلیدی نهادهای مختلف عمومی در کشور تبدیل شده است. تلاش در جهت همگامی با سیاست های دولت در حوزه پاسخگویی به مردم و تکریم ارباب رجوع ، بالا رفتن سطح کیفیت پشتیبانی خدمات ، یکپارچه سازی سیستم پاسخگویی به مردم و رسانه ها ، افزایش میزان رضایت مشتریان و بهره گیری از انتقادها و پیشنهادهای مشتریان به عنوان یک فرصت کلیدی جهت رفع نقاط ضعف احتمالی از جمله مهمترین اهدافی است که ایجاد مراکز پاسخگویی در سازمان ها دنبال می کند.

معرفی سامانه متمرکز 194 امداد گاز:

سامانه متمرکز 194 امداد گاز ، جهت پاسخگویی و ارجاع تماس به واحدهای امدادی طراحی شده است .

  • پاسخگويي به موقع به تماسهاي امدادي مشترکان گاز
  • کاهش زمان اطلاع رساني و حضور نيروهاي عمل کننده
  • کنترل و نظارت مستمر بر چرخه امداد رساني در حوادث احتمالي گاز

از جمله هدفهاي راه اندازي اين سامانه است، پيش بيني و فراهم کردن تجهيزات لازم براي مديريت و راهبرد عمليات امدادرساني بخصوص در حوادث بحران.

از مرحله دريافت پيام حادثه تا اتمام کار امدادرساني از مزاياي مهم اين سامانه متمرکز به شمار مي رود.

  • جمع آوري کليه اطلاعات و سوابق مشترکان
  • کنترل عملکرد کليه نيروها
  • ثبت و ضبط کليه مکالمه ها به منظور بررسي واقعه در صورت لزوم
  • استفاده از فناوريهاي جديد مانند GPRS و GPS سامانه موقعيت ياب ماهواره اي و نقشه شهري جهت تسريع در عمليات امداد رساني را از ديگر مزاياي اين سامانه مجهز برشمرد.

يکي از مهمترين ويژگيهاي ديگر اين سامانه، امکان برقراري ارتباط دو طرفه بين مرکز و خودرو امداد رسان است که به کمک آن مي توان براي کليه خودروهاي زيرپوشش پيام متني ارسال کرد و يا هر يک از خودروها مي توانند پيام هاي از پيش تعيين شده را براي مرکز ارسال کنند.

اين سامانه بدليل استفاده وسيع از بسترهاي نرم افزاري با بهينه شدن راهبرد عمليات امدادرساني بتدريج آن را به وضعيت آرماني نزديك مينمايد

مزیت های سیستم:

  • استفادة بسيار محدود از مستندات كاغذي
  • كاهش قابل توجه مكالمات راديوئي بدليل استفاده از تجهيزات ماهواره اي و مودم
  • رديابي واحدهاي امدادي در زمان گذشته و حال بصورت لحظه اي
  • ضبط كلية مكالمات انجام شده
  • ضرورت استفاده از خودروهاي مدرن تر در واحدهاي امدادي
  • سرعت بالاي ارسال اطلاعات از لحظة دريافت از مشترك تا زمان ارسال به L.C.D خودرو و ادارات تابعه
  • ثبت دقيق اطلاعات دريافتي از مشترك و اقدامات انجام شدة پس از آن
  • رديابي مشتركيني كه در گذشته تماس گرفته اند با استفاده از تطابق شمارة تلفن تماس گيرنده
  • نظر سنجی از مشترکین پس ار اتمام کار امدادرساني به منظور ارزیابی عملکرد واحدهای امدادی

شرکت الکا پرداز تبریز با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و بستر مخابراتی در سطح کشور اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه متمرکز 194 امداد گاز در دو قالب کم ظرفیت و پر ظرفیت نموده است .

اهداف پروژه:

  • ایجاد یک سیستم یکپارچه پاسخگویی به تماس مشترکین امدادی از طریق خطوط 194
  • کاهش ارتباط نیروها با مشترکین به منظور بالابردن کیفیت عمل نیروهای عملیاتی در حوادث و امور امداد رسانی
  • کنترل و نظارت بر چرخه امداد رسانی به طور مستند و عملی از دریافت پیام تا اتمام انجام کار
  • جمع آوری کلیه اطلاعات و سوابق خرابی مشترکین و آمارهای گوناگون جهت ارائه به مدیران به منظور بررسی و راهبرد مطلوب تر سیستم
  • کنترل بر عملکرد اپراتورها و ضبط و ثبت کلیه کارکرد ها و مکالمات آنها به منظور حفظ و عملکرد مطلوب در جهت طرح تکریم ارباب رجوع
  • استفاده از روش ها و تکنولوژی های جدید مانند GPS ( سیستم موقعیت یاب ماهواره ای ) و sms و نقشه های شهری جهت تسریع در عملیات امداد رسانی
  • پیش بینی و فراهم نمودن تجهیزات لازم جهت مدیریت و راهبرد عملیات امداد رسانی در مواقع بروز بحران
  • کاهش مکالمات از طریق بی سیم و ارسال اطلاعات به نمایشگر خودروی امدادی به صورت مستقیم
  • اطلاع رسانی به مشترکین جهت تعمیرات یا توسعه شبکه گاز رسانی که منجر به قطع گاز قسمتی از شهر خواهد شد
  • پاسخ گویی خودکار برای مسیرهای مشخص که منجر به قطع گاز شده و رفع آن توسط امداد در دست اقدام می باشد