سامانه بهبود شاخص شبکه (ASR)

این سیستم در واقع نوعی صندوق صوتی می باشد که سرویس آن بصورت اجباری یا اختیاری جهت کاهش ASR شبکه به روی شماره ای که تماس ناموفق آن زیاد است فعال می گردد.

این سامانه در شرایط زیر عملیاتی می شود:

1- بعد شماره گیری مشترکینی که شماره تلفن آنها به هر دلیل تغییر نموده است تماس به سمت این سیستم هدایت میشود که ضمن تلفظ شماره جدید سیستم قابلیت مسیر یابی مجدد به سمت شماره جدید را نیز دارد

2- جهت اطلاع رسانی به مشترکینی که در حال تماس با پیش شماره های تغییر یافته می باشند سیستم می تواند پیش شماره صحیح را برای مشترک تلفظ نماید یا جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سمت 118 هدایت نماید

3- بعد از عدم جوابدهی مشترک ، تماس به سمت سیستم ASR هدایت می گردد و سیستم پس از ضبط پیام مشترک ، در موقع مناسب آن را برای مشترک اعلام می نماید

برخی از امکانات سیستم :

  • ارائه آمارهای متنوع از تعداد پیامها و ترافیک سیستم بر اساس شماره صندوق ها .
  • قابلیت راه اندازی روی 1تا4 لینک E1 با سیگنالینک (PRI یا 3bitCAS) بدون نیاز به تغییر نرم افزار و یا تغییر در عملکرد سیستم
  • مدیریت صندوق صوتی (تعداد پیامهای مجاز در صندوق / تعداد پیامهای مجاز جهت بایگانی از طریق نرم افزار امکان پذیر )
  • امکان تغییر طول پیامهای ذخیره شده از طریق نرم افزار
  • استفاده بهینه از فضای دیسک قابلیت راه اندازی سیستم همراه سایر نرم افزارهای شرکت الکاپرداز از قبیل ندای قرآن و اعلام پیام و … بدون نیاز به تغییرات سخت افزاری
  • کدینگ و حفظ امنیت پیامهای صوتی
  • امکان آرشیو کردن پیامها
  • کنترل پنل صوتی و وبی برای شنیدن پیامها و تنظیمات صندوق (کلمه عبور و …)
  • اعلام صوتی زمان دریافت پیام فرستنده
  • تماس از سوی سیستم با صاحب صندوق و پخش پیامها با قابلیت زمانبندی
  • تنظیم زمان فعال سازی یا انقضا صندوق
  • ساخت دسته ای صندوق
  • امکان گزارش گیری متنوع از صندوقها و پیامهای صوتی هر صندوق
  • مشترک میتواند با تلفن از راه دور رمز عبور یا پیام خوش آمدگویی خود را تغییر دهد.
  • مانیتورینگ آنلاین خطوط با امکان وضعیت و سلامت کانالهای ارتباطی
  • نمایش ویژوال وضعیت و مسیر خط
  • نمایش Caller ID شماره گیرنده
  • نمایش سرویس و گره انتخاب شده توسط کاربر
  • مدیریت کاربران برنامه و سطوح دسترسی آنها
  • گزارشات تفصیلی وآماری متنوع با امکان چاپ و استخراج به برنامه های Excel و …
  • امکانات پشتیبان گیری از اطلاعات و پیامهای مشترکین
  • ثبت اتفاقات سیستمی،خطاهای پیش آمده،عملیات کاربران و…
  • استفاده از کانالهای ارتباطی آنالوگ و یا لینک های E1 یا هر دو با هم