پاسخگویی خرابی تلفن ELKA-117 SWA

(Standalone Web-based ASP.net)

این سیستم در جهت سرویس دهی شبانه روزی و ثبت 24 ساعته ثبت و رفع خرابیهای مشترکین مخابرات طراحی و پیاده سازی شده است و عبارت است از طراحی و اجرای سیستم مکانیزاسیون یکپارچه و جامع اعلام خرابی 117 و برنامه نرم افزاری که بتواند کلیه عملیات متصدیان MDF را بگونه ای مدیریت نماید که نیاز به کارت MDF و دفاتر مربوطه نباشدواطلاعات مورد نظر در کوتاه ترین زمان در اختیار کاربر قرار گیرد.

بخشهای اصلی سیستم:

  • سرور PSTN جهت اتصال خطوط E1 به سیستم پاسخگویی متمرکز
  • بخش اپراتوری
  • بخش تست خودکار خطوط مشترکین

شرح کلی:

سیستم از دو بخش عمدة کاربردی واحدهای ام دی اف و پاسخگویی متمرکز مشترکین تشکیل یافته است. بخش کاربردی واحدها بصورت Web Based طراحی و پیاده سازی شده است.

علاوه بر بخشهای اشاره شده , امکان اضافه نمودن ماجولهای دیگری نیز از قبیل اعلام و پیگیری خرابی از طریق سرویس SMSو یا اینترنت پیش بینی شده است. این سیستم نسخه بروز شده سیستم ELKA-117SA می باشد که در آن سعی بر تمرکز اطلاعاتی سیستم و همچنین استفاده از جدیدترین تکنولوژی های برنامه نویسی شده است.

  • در همین راستا و با انتخاب اوراکل بعنوان پایگاه داده سیستم ، امکان تمرکز اطلاعات تمامی مراکز شهر و یا استان بر روی یک سرور فراهم شده است.
  • با استفاده از تکنولوژی وب در اجرا و پیاده سازی نرم افزار سیستم در بخش ام دی اف ، مزایای و محاسن کاربردی این تکنولوژی نیز در سیستم کاملاً مشهود می باشند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:
    • پشتیبانی آسان و متمرکز نرم افزار (در بهینه سازی – رفع اشکالات و بروز رسانی نرم افزار)
    • عدم وابستگی نرم افزار به سیستم عامل رایانه ها
    • امکان دسترسی به سیستم از طریق شبکه اینترنت (البته با در نظر گرفتن و اعمال تمهیدات خاص امنیتی)

برجستگی های ویژه سیستم :

  • امکان دریافت خرابی و اعلام نتیجه و اعلام مراحل رفع خرابی , از طریق شبکه موبایل به صورت SMS یا از طریق شبکه اینترنت به بدو صورت Emailو یا ثبت خرابی از طریق صفحات وب
  • سرویس دهی شبانه روزی و ثبت 24 ساعته خرابیهای مشترکین مخابراتی
  • امکان ثبت خرابی به دو حالت تن و پالس
  • دارای امکانات لازم جهت تعیین پیامها
  • کنترل و نظارت بر سیستمها (از طریق Server )
  • کنترل و نظارت و بازرسی بر سیستمهای مکانیزه 117
  • یکپارچگی سیستم
  • امنیت بالای سیستم
  • گردش كاري ديناميك
  • امکان سرویس دهی به مشتریان از طریق اینترنت
  • امکان سرویس دهی به مشتریان از طریق تلفن
  • گزارش های متنوع
  • پشتیبانی از اکثر سوئیچهای رایج کشور از قبیل EWSD، NEAX،کارین ،Huawei ، ZTE ، S12 و … در تست خودکار خطوط مشترکند .

مشخصات فنی سیستم :

  • پلت فرم .Net
  • تکنولوژی Asp
  • زبان برنامه نویسی VB.Net