سیستم مکانیزاسیون 118 مخابرات

سیستم مکانیزاسیون 118 مخابرات ( ELKA – 118 VOIP )

شرکت الکاپرداز با تکیه بر دانش و تجربه طولانی در زمینه مخابرات در طراحی این سیستم شرایط فنی و کاربردی مراکز مخابراتی را مد نظر قرار داده است. در نسخه قبلی سیستم مکانیزاسیون 118 شرکت الکاپرداز ،ارتباطات صوتی اپراتورها با مشترکین از طریق گوشی سری و یا از طریق گوشی تلفن صورت می گرفت . در این سیستم سعی بر آن شد تا با استفاده از آخرین تکنولوژی های انتقال صوت بر روی شبکه های VOIP ) LAN ) نرم افزار جدیدی ارائه گردد که حاصل آن سیستم موجود می باشد.

مشخصات سیستم :

  • Echo cancellation ) حذف اکو
  • افزایش سرعت روندهای کاری
  • ( Silence Suppression ) امکان جلوگیری از ارسال بی مورد پاکتها در هنگام نبودن Voice روی پورت
  • استاندارد فشرده سازی با کدینگ G .711
  • دارای DSP برای پردازش سریع اطلاعات
  • استفاده از کارت PIKA با قابلیت پشتیبانی از دو لینک E1 (قابل توسعه)
  • سیستم دارای یک Call Manager با نرم افزار Voip می باشد که وظیفه توزیع منظم مکالمات بین اپراتورها را با اولویت و احتساب زمان استراحت اپراتور بین هر تماس را بر عهده دارد .
  • امکان انتقال مکالمه با در خواست اپراتور به اپراتور دیگر یا سوپر وایزر شبکه.
  • مکان انتقال مکالمه در صورت عدم پاسخ اپراتور که در این صورت یک نمره منفی برای اپراتور مورد نظر ثبت می شود.
  • امکان ضبط مکالمات با تنظیم سوپر وایزر در محدوده زمانی مورد نظر و یا با درخواست اپراتور که به صورت 16 Bit PCM ذخیره می شود و توسط سوپر وایزر قابل شنود می باشد و نیز شماره تماس گیرنده نیز در سیستم ثبت می شود.
  • امکان ثبت زمان پاسخ دهی اپراتور و شروع و پایان مکالمه
  • امکان شنود Online توسط سوپروایزر
  • سیستم دارای یک صف انتظار مکالمه قابل تنظیم توسط سوپروایزر می باشد
  • سیستم امکان یک خطه و دو خطه کردن اپراتور را دارد
  • سیستم دارای یک Online viewer می باشد که وضعیت کانالهای E1 را نشان می دهد ونیز وضعیت صف انتظار مکالمه , اپراتورهای در حال استراحت, اپراتورهای در حال صحبت, اپراتورهای فعال و وضعیت مکالمه اپراتور مثل کانال E1 و کانال اپراتور و ..

خلاصه برجستگیهای ویژه سیستم:

  • كارتهاي E1 از نوع PCI هر كدام به ظرفيت 2 لينك E1
  • امكان دستيابي به ظرفيت‌هاي تا 12 لينك E1 (کانال 360)
  • قابليت كار با سيگنالينگ PRI (شاملID Caller)
  • استفاده از بانك اطلاعاتي SQL Server
  • بانک اطلاعاتی SQL Server با امکان قبول اطلاعات از فایلهای DB و DBF و TXTو…
  • امکان تغییر در Data Base بدون وقفه کاری
  • امكان نصب Duplicate، سرور شبكه
  • سيستم عامل بالاتر از Windows 98 نظير Windows 2000 و …

استفاده از شبكه LAN به منظور :

  • در صورتی که سیستم جامع خدمات مشترکین شرکت الکا پرداز در محل راه اندازی شده باشد انتقال ترافيك صوت بين اپراتور و مشتري بدون نياز به خط تلفن و سيم كشي و… فقط با استفاده‌از كارت صوتي كامپيوتر اپراتورها
  • انتقال اطلاعات 118 بين Server و Client اپراتورها
  • امکان تعریف زمان استراحت از صفر تا 30 ثانیه برای هر اپراتور بعد از هر پاسخگویی
  • امكان اختصاص دو خط (دو كانال) به هر اپراتور
  • ارسال زنگ و روشن شدن Box روي مانيتور به منظور آگاهي از درخواست جديد
  • امكان انتقال درخواست به سوپروايزر يا اپراتور ديگر توسط هر اپراتور
  • پخش اتوماتيك پيام خوش آمد و كد اپراتور به مشتري با صداي همان اپراتور
  • تلفظ اتوماتيك شماره تلفن به مشتري و امكان تكرار آن تا زمانيكه مشتري ارتباط را قطع نكرده باشد
  • ارايه گزارش عملكرد اپراتور شامل :

مدت حضور (ساعت و تاريخ ورود و خروج)
دفعات خارج از سرويس شدن
تعداد پاسخگويي
تعداد ارجاع به تلفظ اتوماتيك
مدت زمان متوسط هر پاسخگويي
مدت كل استراحت
متوسط استراحت بين دو پاسخگويي

  • تعداد مكالمات طولاني (مدت مكالمه مجازدر سيستم قابل تعريف مي‌باشد)